Over ons

Rechtsbijstandsklachten is een juridisch informatieplatform dat u tips en informatie geeft over rechtsbijstand en klachten hierover. Wij hebben ons best gedaan om alle nodige informatie voor u op een plek te verzamelen.

Behalve voor particulieren bieden wij ook tips en informatie over zakelijke rechtsbijstandsverzekeringen. Wij vertellen u waarom u als bedrijf een rechtsbijstandsverzekering af zou moeten sluiten.

Niet iedereen die zich tegen de kosten van rechtsbijstand heeft verzekerd, krijgt altijd de kwaliteit en aandacht die nodig is voor een goed behandeling van de zaak. Wij vertellen u daarom waar u terecht kunt met uw klachten en geven daarbij tips omtrent het overstappen naar een andere verzekeraar. Onder de pagina Geschil met de verzekaar vindt u alle nodige informatie hierover.

De voor- en nadelen van rechtsbijstand hebben wij tevens voor u op een rijtje gezet, zodat het makkelijk voor u is om te beslissen of u een verzekering wilt afsluiten of niet.

Wij hopen dat onze website u dan ook genoeg informatie biedt om u verder te helpen, indien u twijfelde over rechtsbijstand. Als u nog vragen of opmerkingen heeft kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.

TIPS

  • Meeverzekeren: Kijk goed na of ook uw partner, kinderen of andere inwonende familieleden ook zijn meeverzekerd als u een rechtsbijstandverzekering afsluit. Dit zal echter in de meeste gevallen automatisch zijn.
  • Ondersteuning en advies: Diverse organisaties en instanties in ons land kunnen u voorzien van juridisch advies. Soms zelfs praktische juridische ondersteuning. Denk aan: vakbonden, de Consumentenbond en de ANWB. Deze instanties hebben uiteraard eigen specialismen en leveren niet op ieder gebied ondersteuning of advies. Afhankelijk van uw zaak kunt u terecht bij andere instanties.
  • Overstappen van verzekeraar: Wilt u overstappen naar een andere verzekeraar? Zoek dan eerst goed uit of er een wachttijd bij de nieuwe verzekeraar is. Sommige verzekeraars hanteren namelijk geen wachttijd bij oversluiting.
  • Geschil met financiële dienstverleners: KiFiD is er om als onafhankelijke partij te bemiddelen bij geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners. Daarnaast adviseren zij ook. Hiertoe behoren de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening en de Ombudsman.
  • Raad voor Rechtsbijstand: De Raad houdt zich bezig met het toezicht op gesubsidieerde rechtsbijstand. Deze wordt onder andere door het Juridisch Loket, mediators en advocaten verleend. Mocht hier iets fout gaan, kun je bij de Raad terecht.
  • Juridisch Loket: Het Juridisch Loket is een onafhankelijke organisatie. Iedereen kan hier vrijblijvend terecht voor advies. Ook is dit advies, de eerste keer, gratis. Het Juridisch Loket wordt door de overheid gesteund en gefinancierd door de Raad. Hier kun je met diverse juridische problemen terecht.

ENKELE AANBIEDERS

HELLOW LAW

Bezoek

LEGALLOYD

Bezoek
© rechtsbijstandsklachten.nl 2018 / Partners / Disclaimer / Sitemap